Pozycjonowanie i tworzenie stron internetowych

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w google.plDodano: 2019-01-30

Trochę Historii

Od 2009 roku, kiedy powstała nasza firma, w pozycjonowaniu stron internetowych zmieniło się właściwie wszystko a jedyne podobieństwa, które przychodzą mi do głowy to nazewnictwa, takie jak optymalizacja strony czy linkowanie. Właśnie te dwa określenia nie uległy zmianie i to one w decydującej mierze decydują o tym czy nasza strona znajdzie się wysoko w wyszukiwarce google, czy też nie.

Wszystkie zmiany wprowadzane w algorytmie miały na celu promowanie w wyszukiwarce tylko wartościowych stron ale także, zminimalizowanie powstawania w internecie tzw. "spamu" czyli linkowania docelowej strony z stron niewartościowych czy też tworzeniu stron internetowych tylko i wyłącznie dla wyszukiwarek, by móc na nich umieszczać odnośniki do stron klientów. Takie praktyki odeszły już do lamusa a ich stosowanie może tylko zaszkodzić w pozycjonowaniu.

Wraz z wprowadzanymi zmianami nieustannie rosną koszty, niezbędne do wypozycjonowania strony. Dawniej by osiągnąć sukces wystarczyły darmowe metody polegające na umieszczeniu kilku linków w katalogach stron nawet bezpłatnych oraz podstawowej optymalizacji strony czyli ustawieniu właściwego meta title i meta description.

Jak to jest obecnie

Obecnie w 2019 roku, nie da się zasadniczo powiedzieć ile będzie kosztować wypozycjonowanie strony, gdyż zależne jest to głównie od tego jakie słowa kluczowe chcemy pozycjonować, bez wątpienie wypozycjonowanie słów ogólnopolskich takich jak "meble" czy "opony" będzie kilkadziesiąt razy droższe niż wypozycjonowanie słów kluczowych takich jak "meble Rzeszów" czy "opony Rzeszów'. Można jednak wymienić kilka czynników, które firma pozycjonująca powinna wkalkulować w koszty pozycjonownaia.

- Analiza konkurencji

- Stworzenie bloga na pozycjonowanej stronie

- Stworzenie zaplecza dopasowanego tematyką do pozycjonowanej strony

- Publikacja artykułów na portalach ogólnotematycznych czy też tematycznych

- Marketing szeptany

- Katalogi stron

Są to tylko podstawowe rzeczy niezbędne do wykonania generujące koszt wypozycjonowania strony, poniżej pokrótce opiszę na czym one polegają.

Analiza konkurencji

Aby móc sprawdzić jak mocno pozycjonuje się konkurencja, musimy sprawdzić ile oraz jakie linki ta konkurencja zdobyła. Niestety narzędzia, które posiadają takie możliwości są bardzo drogie. Najbardziej popularny ahrefs.com kosztuje 99 dolarów miesięcznie natomiast konkurencyjny majestic.com to koszt 46 Euro miesięcznie. Programy te posiadają wiele innych opcji o których napiszemy później, jednak zakup przynajmniej jednego z nich jest wręcz obowiązkowy.

Stworzenie bloga na pozycjonowanej stronie

Samo wykonanie bloga przeważnie nie jest drogie, gdyż większość CMSów takich jak WordPress czy Joomla posiadają odpowiednie możliwości, to jednak samo napisanie tematycznych artykułów, które wprowadzają coś nowego generuje spore koszty, średnio jest to cena ok 15-30 zł za jeden tysiąc znaków. Więcej o zaletach prowadzenia bloga na stronie firmowej napiszemy w innym artykule.

Stworzenie zaplecza dopasowanego tematyką do pozycjonowanej strony

W przypadku pozycjonowania prostych czy średnich fraz nie jest to konieczny zabieg, jednak jeśli zmierzymy się z konkurencyjnymi frazami to niestety staje się niezbędny. 

Publikacja artykułów na portalach ogólnotematycznych czy też tematycznych

Każda Agencja Markietingowa zajmująca się pozycjonowaniem dysponuje a przynajmniej powinna dysponować własnym zapleczem. W 2019 roku aby takie zaplecze miało swoją moc, czyli reklama na nim przynosiła efekt w postaci poprawy pozycji musi spełniać wiele warunków takich jak:

- mocne podlinkowanie z zaufanych witryn, najlepiej na anchory brandowe

- wysokie wskaśniki trust, który można sprawdzić w programach takich jak: majestic.com czy ahrefs.com

- publikowane artykuły muszą być unikalne oraz tematyczne względem linku, który w nim umieszczamy

- zaplecze musi posiadać sporo tekstu względem znajdujących się na nim linków wychodzących

- każda strona zapleczowa powinna posiadać inne IP serwera

- domena zapleczowa im jest starsza tym lepiej, tutaj można zdecydować się na kupno nowej domeny, lub szukać specjalistycznymi programami wygasłych domen z dobrą historią i linkowaniem

- oraz wiele innych

Spełnienie wszystkich warunków generuje spore koszty (przedłużanie domen, hostingów, pisanie artykułów, linkowanie lub wyszukiwanie właściwych domen, stworzenie strony zapleczowej)

Marketing szeptany

Pozycjonowanie strony to również publikacja komentarzy na forach internetowych, najlepiej by komentarze były umieszczane na moderowanych, tematycznych forach. Agencja może dysponować swoją bazą for, jednak może również zlecić usługę innym firmom, które specjalizują się tego typu reklamą. Każdy link w takim komentarzu to przynajmniej kilka złotych.

Katalogi stron

Dawniej robiły one cuda, obecnie reklama w katalogach stron nie daje właściwie nic. Dla zróżnicowania linków warto jednak ciągle wysegregować te najmocniejsze katalogi i dodawać w nich swoją reklamę firmy wraz z linkiem.

Podsumowanie

Wymienione wyżej elementy pozycjonowania to oczywiście tylko niewielki ułamek rzeczy, które trzeba wykonać. Jak widzimy by bezpiecznie i skutecznie wypozycjonować stronę trzeba ponieść niemałe koszty a pewności, iż frazy znajdą się w top 10 i zaczną na siebie zarabiać firma pozycjonująca niema. Ostatnio coraz popularniejsze staje się wprowadzania do umów stałych abonamentów. Klientów jednak taka opcja odstrasza z prostej przyczyny, jeśli trafimy na nieuczciwą Agencję Internetową, będzie pobierała opłatę za abonament a pewności iż strona będzie pozycjonowana nie mamy. Nasza firma szczególnie w przypadku gdy w umowie znajdą się trudne frazy, również pobiera abonament, jednak by wszystko było klarowne, zawsze wysyłamy raport do klienta, w którym przedstawiamy na co został wydane abonament w danym miesiącu.